1.Hafta

    Eğitim Teknolojisinde Yenilikler dersi ilk haftasında Doç.Dr İsmail ŞAN tarafından ders ile ilgili genel bilgilendirme yapıldı. Uzaktan eğitim şeklinde yürütülecek dersin nasıl devam edeceğiyle ilgili, vize ve final uygulamalarıyla ilgili bilgiler verildi. Eğitimle ilgili kavramlar konuşuldu.

Dersle ilgili genel bilgiler tablo şeklinde aşağıdadır.


dersle ilgili bilgiler

EPÖ 574 EĞİTİM TEKNOLOJİSİNDE YENİLİKLER



Dersin Adı


Kodu


Yarıyılı

Teori (saat/hafta)

Uygulama (saat/hafta)

Yerel Kredi


AKTS


EPÖ 574 EĞİTİM TEKNOLOJİSİNDE YENİLİKLER


EPÖ574


Herhangi

Yarıyıl/Yıl


3


0


3


8

Önkoşul(lar)


Dersin Dili

Türkçe

Dersin Türü

Seçmeli

Dersin verilme şekli

Yüz yüze

Dersin öğrenme ve öğretme

teknikleri


Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Proje, Örnek Olay

Dersin sorumlusu(ları)

Doç. Dr. İsmail Şan


Dersin amacı

Eğitim ve öğretim teknolojileri ve kavramlarına ilişkin bilgi, beceri ve uygulamalarla

birlikte ilgili yeniliklerin tartışılması, yorumlanması ve uygulanması.


Dersin öğrenme çıktıları

Toplumsal ve teknolojik gelişmelere paralel olarak, kuramsal ve uygulamalı eğitimle ilgili disipliner ve disiplinlerarası yenilikleri değerlendirebilme,

Eğitim, teknoloji ve toplum ilişkisi konusunda yapılmış olan güncel çalışmalardan hareket ederek geleceğe yönelik kestirimlerde bulunabilme,

Eğitim teknolojideki değişimlerin karşılıklı ilişkisi konusunda araştırmalar planlayıp,

raporlama


Dersin içeriği

Eğitim uygulamalarıyla yeni teknolojilerin bütünleşmesinin etki ve süreçleri. Program düzenleme, teknolojik yenileşme, mesleki gelişme, örgütsel değişim ve sistem dinamikleri açısından eğitimdeki değişime alternatif bakış açıları.


Kaynaklar

  1. Şan, İ. (2020). Yenilik ve eğitim. Y. Yıldırım (Edt.), Yenilik Yönteminde Multidisipliner Yaklaşımlar, (235-256. Ss.). Ankara: Nobel.

  2. Akkoyunlu, B., İşman, A. ve Odabaşı, H. F. (2015) Eğitim Teknolojileri Okumaları. TOJET, Ankara

  3. Fulan, M. G. ve Stiegelbauer, S. (1991). The New Meaning of Educational Change. Teacher College Columbia University.

  4. Hall, G. E. and Hord, S.M. (1987). Change in Schools: Facilitating the process. State University of New York Pres.

  5. Reigeluth, C. M. And Garfinkle, R. J. (1994). Systemic Change in Education.

New Jersey:Educational technology Publications.


Haftalara Göre İşlenecek Konular

Haftalar

Konular

1. Hafta

Tanışma ve dönem planının gözden geçirilmesi

2. Hafta

Eğitimsel değişimin anlamı ve değişimin kaynağı

3. Hafta

Değişim, teknoloji, toplum ve eğitim ilişkileri üzerine

4. Hafta

Teknoloji-toplum ilişkisinde neden ve sonuçlar

5. Hafta

Değişim eğitim ilişkisi üzerine kuramlar

6. Hafta

Yeni teknolojiler ve eğitime etkileri

7. Hafta

Ara sınav

8. Hafta

Yeni teknolojilerin eğitimle bütünleştirilmesi süreci

9. Hafta

Dünyadaki uygulama örnekleri

10. Hafta

İyi örneklerin tartışılması ve analiz edilmesi

11. Hafta

Türkiye’de varolan durum ve uygulamalar

12. Hafta

Türkiye için Eğitim sistemiyle uyumlu olabilecek örnek uygulamaların neden ve sonuçlarının tartışılması

13. Hafta

Örnek uygulama planlanması

14. Hafta

Raporlama


Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmaları

Sayısı

Katkı Payı %

Devam (a)

0

0

Laboratuar

0

0

Uygulama

0

0

Alan Çalışması

0

0

Derse Özgü Staj (Varsa)

0

0

Ödevler

10

20

Sunum

1

5

Projeler

1

50

Seminer

0

0

Ara Sınavlar

1

25

Genel sınav

0

0

Toplam

100

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

0

100

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

0

0

Toplam

100


AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu


Etkinlikler

Sayısı

Süresi

Toplam İş Yükü

Ders Süresi

14

3

42

Laboratuvar

0

0

0

Uygulama

0

0

0

Derse özgü staj (varsa)

0

0

0

Alan Çalışması

0

0

0

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)

12

5

60

Sunum / Seminer Hazırlama

2

8

16

Proje

1

50

50

Ödevler

8

9

72

Ara sınavlara hazırlanma süresi

0

0

0

Genel sınava hazırlanma süresi

0

0

0

Toplam İş Yükü

37

75

240


Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi


D.9. Program Yeterlilikleri

Katkı Düzeyi*

1

2

3

4

5

1. Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavram ilke ve kuramları kavrayabilme.


X




2. Öğretme-öğrenme süreçleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme.



X



3. Program değerlendirme ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme.





X

4. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayabilme.

X





5. Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme.

X





6. Bilginin doğasını kazandıracak nitelikte çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde eğitim programları geliştirebilme.






X

7. Çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde, öğrencilerin anlamlı öğrenmelerini sağlayacak nitelikte öğretimi tasarlayabilme.






X

8. Çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde eğitim programlarının etkililiğini değerlendirebilme.





X

9. Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere yetişkin eğitimine dönük eğitim programı geliştirebilme/ değerlendirebilme.






X

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Eğitim Teknolojisi Nedir?