1.Hafta
EPÖ 574 EĞİTİM TEKNOLOJİSİNDE YENİLİKLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
EPÖ 574 EĞİTİM TEKNOLOJİSİNDE YENİLİKLER | EPÖ574 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar) | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Proje, Örnek Olay | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. İsmail Şan | |||||
Dersin amacı | Eğitim ve öğretim teknolojileri ve kavramlarına ilişkin bilgi, beceri ve uygulamalarla birlikte ilgili yeniliklerin tartışılması, yorumlanması ve uygulanması. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları | Toplumsal ve teknolojik gelişmelere paralel olarak, kuramsal ve uygulamalı eğitimle ilgili disipliner ve disiplinlerarası yenilikleri değerlendirebilme, Eğitim, teknoloji ve toplum ilişkisi konusunda yapılmış olan güncel çalışmalardan hareket ederek geleceğe yönelik kestirimlerde bulunabilme, Eğitim teknolojideki değişimlerin karşılıklı ilişkisi konusunda araştırmalar planlayıp, raporlama | |||||
Dersin içeriği | Eğitim uygulamalarıyla yeni teknolojilerin bütünleşmesinin etki ve süreçleri. Program düzenleme, teknolojik yenileşme, mesleki gelişme, örgütsel değişim ve sistem dinamikleri açısından eğitimdeki değişime alternatif bakış açıları. | |||||
Kaynaklar |
New Jersey:Educational technology Publications. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
1. Hafta | Tanışma ve dönem planının gözden geçirilmesi |
2. Hafta | Eğitimsel değişimin anlamı ve değişimin kaynağı |
3. Hafta | Değişim, teknoloji, toplum ve eğitim ilişkileri üzerine |
4. Hafta | Teknoloji-toplum ilişkisinde neden ve sonuçlar |
5. Hafta | Değişim eğitim ilişkisi üzerine kuramlar |
6. Hafta | Yeni teknolojiler ve eğitime etkileri |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Yeni teknolojilerin eğitimle bütünleştirilmesi süreci |
9. Hafta | Dünyadaki uygulama örnekleri |
10. Hafta | İyi örneklerin tartışılması ve analiz edilmesi |
11. Hafta | Türkiye’de varolan durum ve uygulamalar |
12. Hafta | Türkiye için Eğitim sistemiyle uyumlu olabilecek örnek uygulamaların neden ve sonuçlarının tartışılması |
13. Hafta | Örnek uygulama planlanması |
14. Hafta | Raporlama |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 20 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 1 | 50 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 5 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ödevler | 8 | 9 | 72 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 37 | 75 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavram ilke ve kuramları kavrayabilme. | X | ||||
2. Öğretme-öğrenme süreçleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme. | X | ||||
3. Program değerlendirme ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme. | X | ||||
4. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayabilme. | X | ||||
5. Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme. | X | ||||
6. Bilginin doğasını kazandıracak nitelikte çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde eğitim programları geliştirebilme. | X | ||||
7. Çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde, öğrencilerin anlamlı öğrenmelerini sağlayacak nitelikte öğretimi tasarlayabilme. | X | ||||
8. Çeşitli konu alanı ve öğretim düzeylerinde eğitim programlarının etkililiğini değerlendirebilme. | X | ||||
9. Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere yetişkin eğitimine dönük eğitim programı geliştirebilme/ değerlendirebilme. | X |
Yorumlar
Yorum Gönder